top of page
Erasmus logo

Pedagogu profesionālā pilnveide mūsdienīga mācību procesa nodrošināšanai

Projekta līguma numurs: 2020-1-LV01-KA101-077333

Projekta īstenošanas laiks: 2021.gada 26.janvāris- 2022.gada 25.septembris

Projektam piešķirtais finansējums: 15 237,00 EUR

Projekta dalībnieki: Kandavas Reģionālās pamatskolas skolotāji

Projekta partneri:

  • Maksima TC in cooperation with Pappagallo Foreign Language School

  • Executive training Institute Ltd. (Malta)

  • EUROPASS SRL (Somija)

  • European Academy of Creativity (Spānija)

  • InterAct

Kursi:

  • "Using the Technology in the Classroom"

  • "Creativity in the Classroom and Different Ways of Displaying It"

  • “Fluency and English Language Development for Educational Staff ”

  • “Finnish Approach to Pupil’s Wellbeing: How to Bring More Activity, Fun and Joy to Classroom “

  • "Tablets and Smartphones: Using Mobile Devices as Educational Tools"

  • "Cultural Heritage in Action (Relating Past To Present Through Experiential Learning, Study Visits And Simulations)”

Projekta mērķis ir

  • nodrošināt pedagogiem profesionālās pilnveides iespējas ārvalstīs;

  • pilnveidot pedagogu metodiskās zināšanas un prasmes, attīstīt radošumu, kā arī sociālās un starpkultūru kompetences;

  • mudināt skolotājus apgūt mūžizglītības kompetences (svešvalodas, IT prasmes), veicināt angļu valodas apguvi un to praktiski pielietot starptautiskos projektos.

 

Projekta koordinatore: Ņina Zalcmane

"Creativity in the Classroom and Different Ways of Displaying It" un
"Using the Technology in the Classroom"

Jūlija sākumā angļu valodas skolotājas apmeklēja Erasmus Croatia rīkotos kursus Splitā, kas ir otra lielākā Horvātijas pilsēta, un tā ir iekļauta UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā kā viens no Horvātijas kultūras centriem. Organizācijas “Maksima”  rīkotie kursi klātienē šogad jau bija pieejami no 1.aprīļa. Kursi bija plaši apmeklēti- 64 dalībnieki no 14 valstīm, varēja redzēt daudzas ļoti kolorītas personības, īpaši ar temperamentu izcēlās skolotājas no Spānijas un Maķedonijas, kas piešķīra visai kopā būšanai prieka dzirkstelīti.

Ņina Zalcmane apmeklēja kursus “Radošums klasē un dažādie tā izpausmes veidi”. Kursi sniedza praktiskus ieteikumus, kā palīdzēt izglītojamajiem attīstīt viņu radošo potenciālu, izmantojot dažādus veidus un stratēģijas, ko skolotāji var izmantot, lai mācību stundas padarītu skolēniem interesantākas. Būt skolotājam un pedagogam 21. gadsimtā kļūst arvien sarežģītāk, tāpēc šī iemesla dēļ skolotājiem ir jāpieliek lielas pūles, lai motivētu skolēnus iesaistīties aktivitātēs  un veicinātu radošumu. Tas rada nepieciešamību pastāvīgi atsvaidzināt mācību metodes.

Radošums attīsta iztēli, kas ir būtiska stāstīšanā un teātra spēlēšanā. Pētījumi ir parādījuši, ka mācīšanās ir efektīvāka, ja to apgūst ar spēlēm. Tāpēc mums bija nodarbības, kas koncentrējās uz mācīšanos ar spēles elementiem.

Kursos tika sniegtas praktiskas lietas, izmantojot gan tradicionālās, gan alternatīvās mācību metodes, lai sagatavotu stundas radošāk un interesantāk, balstoties uz kritisko domāšanu, problēmu risināšanu un projekta darbu balstītām metodēm.

Video veidošanai tika piedāvāts rīks VITA, plakātu noformēšanai CANVA un foto rediģēšanai SNAPSEED. Patika spēļu veidošanas rīks JeopardyLabs.

Tikām iepazīstināti ar platformu blooket.com, kas ir līdzīga Kahoot, kur var atkārtot un nostiprināt zināšanas, izmantojot spēļu elementus.

Interesants viedoklis un netradicionāls skatījums tika sniegts uz jautājumu, kas labu skolotāju padara par lielisku, jo būtībā tās ir ļoti vienkāršas cilvēcīgas lietas. Kas vēl ir svarīgi- jāiemācās novērtēt arī pūles, jo tas dod spārnus nākamajam izaicinājumam, ir jāmācās saskatīt labo.

Jaunās tehnoloģijas un digitālie mediji maina mūsu pasauli - un to, kā mēs mācām. Šajā sarežģītajā laika posmā, šīs zināšanas ir nepieciešamas 21. gadsimta klasēs un tiešsaistes mācībās. Tāpēc Gundega Uzuliņa izvēlējās kursus "Tehnoloģiju izmantošana klasē". Kursus vadīja profesionālas pasniedzējas Marija Krstinič un MarijanaVrdoljak. Šī kursa galvenais mērķis bija iedvesmot dalībniekus, kā efektīvi integrēt IKT savā mācību procesā. Mēs uzzinājām vienkāršus, pārbaudītus un efektīvus piemērus no reālās skolas dzīves par to, kā izmantot digitālās ierīces un lietotnes izglītībā (Nearpod, genially, jivsawplanet u.c).

Pirmajā kursu dienā mūs sagaidīja burvīgā skolas koordinatore Ana Mladina Puljak, šī diena pagāja iepazīstot dalībniekus, viņu pārstāvētās valstis un skolas, kā arī iepazīstinot visus ar Latviju, ar Kandavu un mūsu skolu – Kandavas Reģionālo vidusskolu. Brīvajā laikā apskatījām Splitas ievērojamākās vietas, kā, piemēram, vecpilsētu. Bija iespēja apmeklēt pasakaino Krkas ūdenskritumu, Blue Cave, kā arī vēl apmeklējām sešas dažādas salas, bija iespēja peldēties Adrijas jūrā, kura mūs pārsteidza ar burvīgo zilzaļi dzidro ūdeni. Neizpalika arī izbraukums ar prāmi uz Brač salu, varējām no klints virsotnes vērot skaisto Adrijas jūru, olīvkokus un vīģu plantācijas.

Kursi deva iespēju profesionāli izglītoties starptautiskā vidē, veidot kontaktus ar saviem kolēģiem no visas Eiropas un izbaudīt kultūru un pārsteidzošu dabu Horvātijas skaistajā pilsētā Splitā, kā arī tās priekšpilsētā Stobreč, kura man bija iekritusi sirdī no brauciena ar skolēnu grupu Erasmus KA2 projekta ietvaros (mūsu partnerskola bija Zagrebā).

No šī brauciena ir aizķēries vārds POMALO, ar ko horvāti saprot- nesteidzies, izbaudi!

Projekta koordinatore Ņina Zalcmane

“Tablets and Smartphones: Using mobile devices as educational tools”

Augusta pirmajā nedēļā, kad Latvijā vasara sāka jau atkāpties, Kandavas Reģionālās vidusskolas skolotāja Iluta Reinsone devās uz Barselonu baudīt Spānijas silto sauli un piedalīties kursos “Tablets and Smartphones: Using mobile devices as educational tools”. Kursi notika Europass Teacher Academy no 2.-7. augustam Erasmus+ projekta “Pedagogu profesionālā pilnveide mūsdienīga mācību procesa nodrošināšanai” LĪGUMA NUMURS – 2020-1-LV01-KA101-077333 ietvaros.

Barselona ir pilsēta Spānijas ziemeļaustrumos Vidusjūras krastā. Tas ir Katalonijas administratīvais centrs un novada apdzīvotākā pilsēta, kā arī visas valsts otra apdzīvotākā pilsēta pēc Madrides. Galvenais Katalonijas ekonomiskais un kultūras centrs.

Kursos piedalījās skolotāji no Ungārijas, Polijas, Grieķijas un Kipras. No Latvijas biju vienīgā pārstāve šajos kursos. Kopumā bijām 10 dalībnieki. Kursu pasniedzējs bija Daniel Schmit, kurš ir dzimis un audzis Kanādā, bet šobrīd jau sešus gadus dzīvo un strādā Barselonā, mācot skolēniem angļu valodu un vada kursus skolotājiem Europass Teacher Academy.

Nodarbību laikā apguvām dažādas interneta vietnes un aplikācijas, kuras var noderēt mācību procesā – to padarot interaktīvu, aizraujošu, skolēniem saistošāku. Interesanti šajos kursos bija tas, ka apgūstot dažādus digitālos rīkus, uzdevumi bija saistīti ar valsti, no kuras katrs esam. Piemēram, pirmajā kursu dienā apguvām interneta vietni un aplikāciju coggle.it, kurā mums katram bija jāsagatavo domu karte par sevi un tad ar to jāiepazīstina savs blakussēdētājs un viņam bija jāuzmin, ko katra norāde šajā kartē nozīmē. Līdzīgi uzdevumi bija par valsts nacionālajiem ēdieniem, slavenāko personu, kultūru, tradīcijām. Šis bija ļoti interesants mācību veids, it kā apgūsti digitālo rīku, bet tajā pašā laikā tik daudz uzzinājām par citām valstīm – kultūru, tradīcijām, slaveniem cilvēkiem, ēdieniem. Tā kā pasniedzējs ir dzimis un audzis Kanādā, tad viņš vienmēr pastāstīja ne tikai par Spāniju, bet arī par Kanādu – dubults ieguvums.

Kursi bija ļoti aizraujoši, interesanti, informācijas pārpilni. Mūsdienās skolēniem viedtālrunis ieņem ļoti lielu lomu viņu dzīvēs, bet ne vienmēr tas tiek izmantots jēgpilni, izzinoši vai sevis pilnveidošanai. Ar šajos kursos iegūtajām zināšanām, varēšu pilnveidot un dažādot savas mācību stundas, kurās skolēni varēs izmantot savus viedtālruņus jēgpilni un izzinoši. Visvairāk man patika šo interneta vietņu un aplikāciju iespējas: coggle.it, edpuzzle.com, ThingLink, quizlet.com. Ar šīm interneta vietnēm un aplikācijām iepazīstināšu savus kolēģus Kandavas Reģionālās vidusskolas ikgadējā Vasaras skolā, kurā mācām viens otru. Vēl kursos tika sniegta informācija, kā mācību procesā var izmantot Canva, Instagram, Printerest, Wordwall, nearpod.com u.c.

Protams, nebija jau tā, ka visu laiku mācījāmies vien. Pietika laiks arī baudīt brīnišķīgo Barselonu. Visiem kursu dalībniekiem bija tikai viena kopīgā kultūras aktivitāte. Ceturtdienas pēcpusdienā pēc nodarbībām mums notika kopīga, stundu gara, pastaiga pa Gracia rajonu, kas kādreiz ir bijis kā atsevišķa pilsēta no Barselonas un ļoti atšķiras. Tā kā citu kopīgu pasākumu mums nenotika, tad katram kursu dalībniekam bija iespēja izvēlēties vienu bezmaksas ieejas biļeti kādā no tūrisma objektiem vai izvēlēties veselas dienas braucienu ar Bus Turistic (divstāvīgs autobuss bez jumta), ko es arī izvēlējos un pēdējo dienu Barselonā baudīju kā tūrists, braukājot krustu šķērsu pa pilsētu. Šādā veidā bija iespēja redzēt visus nozīmīgākos objektus Barselonā, jebkurā pieturā vari izkāpt, apskatīt objektu, un kāpt iekšā nākamajā autobusā un doties tālāk. Šajā vasarā tiek piedāvāti divi tūristu autobusu maršruti, katrs apmēram 2 stundu ilgs.

Barselona ir slavena ar kataloniešu arhitekta Antonio Gaudi unikālajiem darbiem. Viens no Barselonas simboliem un pasaulē pazīstamākajiem Antonio Gaudi darbiem ir La Sagrada Familia jeb Svētās Ģimenes baznīca, kuras būvniecība ir uzsākta 1882. gadā un nav pabeigta vēl šodien. Arī man bija tā iespēja apskatīt šo arhitektūras pērli, kuru gadā apmeklē vairāki miljoni tūristu. Tāpat apskatīju arī citus slavenā arhitekta darbus: Casa Mila, Casa Batlo, Casa Vicens, Park Guell.

Esot Spānijā nedrīkst aizmirst par flamenko. Flamenko ir mūzikas un deju stils, kurš tiek uzskatīts par Spānijas nacionālo dārgumu.  Arī es kopā ar Polijas kolēģi devos baudīt ugunīgo, karstasinīgo flamenko izrādi. Stundu ilgs šovs, kura laikā dažbrīd aizrāvās elpa no sajūsmas, apbrīnas un pēc tā nerimstošas skatītāju ovācijas un aplausi. Lielisks, sirdi sildošs vakars, kurš paliks atmiņā kā viens no spilgtākajiem brīžiem Barselonā.

Kopumā varu teikt, ka šis bija neaizmirstams piedzīvojums un ļoti vērtīga pieredze. Daudz ieguvu kā ģeogrāfijas skolotāja, varēšu iegūto informāciju un redzēto nodot tālāk saviem skolēniem. Un noteikti vēlos teikt lielu paldies projekta koordinatorei Ņinai Zalcmanei par pierunāšanu, padomiem un palīdzību.

Iluta Reinsone

iluta
iluta
Kā es braucu Ziemeļmeitas lūkoties jeb skolotāju tālākizglītības Erasmus+ gūtās atziņas.

 

Kandavas Reģionālās vidusskolas Erasmus+ projekta “Pedagogu profesionālā pilnveide mūsdienīga mācību procesa nodrošināšanai” LĪGUMA NUMURS – 2020-1-LV01-KA101-077333 ietvaros augusta pirmajā nedēļā apmeklēju Europass Teacher Academy rīkotos tālākizglītības kursus" Finnish Approach to Pupil’s Wellbeing: How to Bring More Activity, Fun and Joy to Classroom Somijas pilsētu Oulu.

Pilsēta ir Somijas Ziemeļos, stundas lidojumā no galvaspilsētas Helsinki. Tā ir apstiprināta Eiropas Kultūras pilsētas statusam 2026.gadā, un ir pazīstama ar savām tehnoloģijām, tīro dabu un pasaulē zināmo kultūru. No Oulu nākuši četri no divpadsmit Somijas prezidentiem, kas rosina domāt, ka izglītības ietekme spēcīgu personību audzināšanā šeit ir augstā līmenī.

Semināra pasniedzēja Mirjama Kaizere mūs profesionāli iepazīstināja ar jaunākajām pieejām izglītībā, kas pasaulē ir atzītas un plaši lietotas, kas arī padara Somijas izglītību efektīvu, un ir labās prakses piemērs citām valstīm.

Aktīvi iepazinos ar labās prakses piemēriem, kā Somijā stiprina skolēnu fizisko un emocionālo labizjūtu (well-being) mācību procesā, un kā ar pozitīvās pedagoģijas pieejām un mūsdienīgām tehnoloģijām aktīvi iesaistīt skolēnus mācību darbā, uzlabojot komunikācijas prasmes grupu darbā, pašregulāciju ar kustību un elpošanas vingrinājumiem, sistēmu, kurā skolēni apzinās un attīsta savas stiprās puses un talantus, kā arī apguvu paņēmienus, kas veicina skolotāja apzinātību (mindfulness). Seminārā sadraudzējos ar citiem pedagogiem no dažādām valstīm, un nodibinājām labvēlīgus kontaktus turpmākiem sadarbības projektiem, iepazinām izglītības pieejas dažādās Eiropas skolās, apspriedām līdzīgo un atšķirīgo.

Piecas dienas pagāja intensīvās mācībās. Pēc nodarbībām iepazinu vēsturisko centru, slaveno Oulu zivju tirdziņu, pilsētas bibliotēku, izstaigāju daudzās arhipelāga salas, kas savā starpā savienotas ar gājēju un riteņbraucēju tiltiņiem. Iepazīta somu kolēģe parādīja, kāda izskatās somu skola no iekšpuses, gatavojoties mācību uzsākšanai, jo mācību gads Somijā sākas ar  otro augusta nedēļu, kad skolēni atgriežas no vasaras brīvlaika. Nedēļas noslēgumā apmeklēju koncertu brīvdabas estrādē, kur uzstājās izcili somu mūziķi. Pilsētā valda labvēlības un laipnības atmosfēra, jo somi ir atturīgi un piesardzīgi, cienot citu cilvēku privātumu. Somi daudz kustās- aktīvs dzīvesveids ir ikdienas sastāvdaļa, par ko liecina fakts, ka braukšanu ar riteni neaizkavē pat Somijā bieži sastopamie vēsie laikapstākļi un tas, ka rudenī ātri iestājas polārā nakts, visur ir labiekārtoti un izgaismoti riteņbraucēju celiņi, novietnes, riteņu remonta darbnīcas, pārvietošanās joslas ir drošas un labi izplānotas.

Erasmus seminārā iepazītos Somijas izglītības labās prakses piemērus prezentēju Kandavas Reģionālās vidusskolas Vasaras skolā 2021, kur diskusijā ar kolēģiem izvērtējām, ka metodes ir praktiskas un iekļaujamas mācību procesā, dažādojot mācību notikumus stundas darbā un stiprinot katra skolēna stiprās puses. Kolēģi atzinīgi novērtēja seminārā iegūtās atziņas, apliecinot savu interesi tās pielietot skolotāja praksē arī turpmāk.

Inga Jefremova

inga
inga
Angļu valodas apguve Maltā Erasmus+ projekta ietvaros

Augusta sākumā man bija izdevība Erasmus + ietvaros pabūt Maltā un pilnveidot savas zināšanas angļu valodā. Mūsdienās, kad pasaule ir atvērta un var braukt uz kurieni acis rāda, valodu prasmei ir ļoti liela nozīme. Valoda mums noder komunikācijā, dodoties ceļojumos,  skatoties ārzemju filmas, sadarbojoties un veidojot projektus ar dažādu valstu kolēģiem. Pedagoga darbs nav izņēmums, arī skolotājam jāprot valoda.

Valodas prasmes ļauj pilnveidot teorētisko bāzi pedagoga darbā, var meklēt dažādus interneta resursus, kurus izmantot stundu darbā, var adaptēt ārzemju kolēģu veidotus darbus un pielāgot tos savam mācību priekšmetam. Valodas zināšanas paver pasauli un dod iespēju iepazīt citus cilvēkus, tautas un zemes.

Maltā apmācības organizēja Executive Training Institute (ETI), kas pamatā nodarbojas ar angļu valodas mācīšanu. Maltā angļu valoda ir otra valsts valoda, jo pusotru gadsimtu Malta atradās Anglijas pakļautībā ( no 1800. – Lielbritānijas protektorāts). Tāpēc visi maltieši var sarunāties angļu valodā un tas ir arī liels pluss tūrisma nozarei.

Mācības tika organizētas mazās grupiņās: pa 6 – 8 cilvēkiem. Katrai grupiņai bija piesaistīts savs skolotājs. Nodarbības mums notika no 9.00 līdz 15.00 pēcpusdienā.

Komunikācija grupā notika angļu valodā, ja nemācējām izteikties, tad varējām izmantot tulkotāju telefonā. Galvenais apmācību elements – vārds. Runāšana par tēmām, kas mums aktuālas: stāsti par kultūru, tradīcijām, sadzīvi, ikdienu. Protams neizpalika arī gramatikas apguve, kas valodas apguvē ir būtiska.

Mācīšanās mazā grupā bija ideāla, jo katram bija iespēja runāt, skolotājs katram varēja pieiet klāt un labot kļūdas, norādīt uz trūkumiem valodā. Valodu apguvē galvenais ir nebaidīties runāt, tāpēc mācoties daudz runājām.

ETI mums organizēja divas vakara ekskursijas uz Maltas galvaspilsētu Valletu un agrāko Maltas galvaspilsētu Mdinu. Ļoti skaistas un interesantas pilsētas! Ja Valleta ir jaunajos laikos celta pilsēta ar taisnām un plašām ielām, tad Mdina – agrākā galvaspilsēta, ir tipiska viduslaiku pilsēta ar šaurām un līkumotām ieliņām, ar krāšņu dievnamu – sv. Paula katedrāli centrā.

Abās pilsētas ir ko redzēt – te ir daudz muzeju, baznīcu, arī privāto māju-muzeju, skaista arhitektūra. Ļoti interesants bija spīdzināšanas jeb moku muzejs Mdinā. Tajā bija parādīta viduslaiku cietumu dzīve, kad spīdzināšana bija galvenais cilvēka ietekmēšanas veids, lai izspiestu atzīšanos jebkādos grēkos. Muzeja ekspozīcija sastāv no cilvēka auguma lellēm, kas izvietotas ainās atbilstoši viduslaiku spīdzināšanas metodēm. Ekspozīcija izvietota pagrabā, maksimāli imitējot viduslaiku cietuma šaurību un moku rīku daudzveidību. To visu papildina skaņas efekti ar cilvēku vaimanām un izmisuma kliedzieniem. Patiesi baisi un gana atraktīvi!

Malta ir vieta, kura bijusi apdzīvota jau pirms 8000 gadu! Šeit atrodas vairāki tempļi, kas celti bronzas laikmetā un ir vecāki par slaveno Stounhedžas templi Anglijā. Salu ir kolonizējuši feniķieši, romieši, bizantieši, vēlāk arī arābi. Te ir valdījusi Sicīlijas karaliste, Spānija un īsu brīdi arī Napoleons, līdz 1800.gadā to padzina angļi. Malta savu neatkarību ieguva 1964.gadā.

Protams – Malta ir Vidusjūras pērle! Visapkārt ir jūra un augustā tā ir vienkārši silta! Kā teica viens no manis sastaptajiem vietējiem iedzīvotājiem: no rīta jūra ir atsvaidzinoša, bet vakarā kā karsta zupa!

Apmeklēju arī Kamino un Gozo salas. Arī te ir ko redzēt, bet galvenais jau bija pelde siltajos un dzidrajos jūras viļņos. Interesanta bija sāls ieguves vietas apskate Gozo salā, kur vairākas ģimenes nodarbojas ar sāls ieguvi no jūras ūdens. Darbietilpīgs un grūts darbs.

Neskatoties uz mācībām un tiešām karsto laiku (+ 36 – 38 grādi pēc Celsija), centos maksimāli izmantot iespēju apskatīt Maltas salas brīnumus. Itin visur noderēja manas angļu valodas zināšanas un valodas lietošana bija kā prakse nodarbībās iegūtajām zināšanām.

Paldies Erasmus + un Kandavas Reģionālā vidusskola!

Madara Meževiča

Madara
Madara _foto

Kultūras mantojuma apguve praktiski darbojoties

Kursu organizators: KOIN.S.EP INTERACT, Larissa, Greece

Laiks: 2022.gada 11.jūlijs - 22.jūlijs

Pašā vasaras vidū, no 11. jūlija līdz 22. jūlijam, apmeklēju profesionālās pilnveides kursus “Cultural Heritage in Action” Iraklijā. Kursu mērķis bija izzināt, kas ir kultūras mantojums, un paplašināt savas zināšanas par to, aktīvi darbojoties. Mūsu kursu pasniedzējs bija Konstantinos Oikonomou - vēstures un ICT skolotājs, kurš profesionāli, interesanti, ar aizrautību vadīja kursu nodarbības.

Grupā bija 20 dažādu mācību priekšmetu skolotāji no dažādām ES valstīm – Vācijas, Polijas, Čehijas, Spānijas un Latvijas. Kursi iesākās ar dalībnieku savstarpēju iepazīšanu, prezentējot un stāstot pārējiem par savu skolu, pilsētu un valsti. Lai gan mums jau šķiet, ka visi, kaut reizi, ir ko dzirdējuši par mūsu Dziesmu un deju svētkiem, izrādījās, ka neviens no grupas dalībniekiem par tiem neko nebija dzirdējis. Sarunu un prezentāciju rezultātā guvām plašāku priekšstatu par katru kursu dalībnieku.

Kursi bija labi organizēti – teorētiskajās apmācībās organiski iekļāvās ārpusklases nodarbības, kas ļāva Grieķijas pagātnes un tagadnes kultūras mantojumu iepazīt no visdažādākajiem „skatu punktiem.”

Dodoties nodarbībās ārpus telpām, katru nedēļu saņēmām uzdevumus, par kuru veikšanu atgriezenisko saiti sniedzām piektdienu nodarbībās prezentāciju vai video formātā. Savukārt katras dienas nodarbību beidzām ar atgriezeniskās saites sniegšanu par dienas laikā redzēto un apgūto. Tāpat arī šajās sarunās, pie kafijas tases, dalījāmies pieredzē par savu darbu, diskutējām par izglītības sistēmu daudzveidību, meklējām kopīgo, centāmies veidot sadarbību jaunu projektu izstrādei. Neiztikām arī bez sarunām par mūsu valstu tradīcijām, bet jo īpaši ēdieniem un ēšanas paradumiem.

Interesanti bija pašiem savām acīm redzēt gan Knosas pili, gan izstaigāt Iraklijas, Archanes un Malias vecpilsētu šaurās ieliņas, kuras atklājās visā savā krāšņumā. Pēc pasakainās pilsētiņas Archanes apskates, devāmies tālajā pārgājienā uz pilsētiņas attālo mežu, kurā mūs gaidīja pārsteigums – senais amfiteātris. Amfiteātrī iejutāmies skolēnu lomās un izspēlējām dažādas jautras, interesantas, uz koncentrēšanās, uzmanības, loģiskās domāšanas centrētas spēles. Pašiem bija ļoti jautri!

Varējām vērot un iepazīt daudzveidīgos arhitektūras stilus, veco un jauno pilsētas ostu, doties pastaigā pa, gar, ap Iraklijas aizsargmūri, apmeklēt Arheoloģijas, Vēstures, Dabas un Lychnostatis muzejus, kuros daudz vairāk uzzinājām un bagātinājām savu zināšanu „loku” par Grieķijas un Krētas vēsturi, tās iedzīvotājiem, viņu nodarbošanos. Baudījām grieķu un krētiešu mākslinieku interesantos mākslas darbus, meklējām līdzības un atšķirības ar mūsu latviešu mākslinieku darbiem.

Iepazinām un ieguvām daudz informāciju par viņu kultūras ziņā slavenu rakstnieku Kazantzaki, kura darbi ir tulkoti arī latviešu valodā.

Kursu apmeklējums ietvēra Krētas nozīmīgāko dabas ainavu un vēsturisku objektu, pilsētu apskati. Apmeklējām Retimno, Haniju, Bali lagūnu, devāmies pārgājienā pa krāšņo dabas parku aizu. Aizā dabas ainavas mainās ik pēc brīža – tad ir ciprešu mežs, tad izžuvušas upes gultne, tad stāvs kāpiens augšā, lejā. Šī garā ceļa laikā apkārt slējās milzīgas akmens sienas, pa vidu zilā Krētas debess. Fantastiski skati, ainavas! Bija iespēja atveldzēties, baudīt sauli un silto ūdeni Krētas jūrā un Lībijas jūrā. Zilajā ūdenī varēja veldzēties un skatīties stundām ilgi!

Uzskatu, ka šādu starptautisku kursu apmeklējums ikvienam skolotājam sniedz nenovērtējamu pieredzi viņu profesionālajā darbībā, paplašina zināšanas par mācību procesu, uzlabo viņu svešvalodas prasmes, kā arī ļauj kritiski izvērtēt savu līdzšinējo darbu.

Pēc atgriešanās no kursiem esmu gatava dalīties pieredzē par kursos apgūto.

 

Agita Riekstiņa

bottom of page