top of page
  • Vita Eglīte

Septembris - dzejas mēnesis

Jau 55. gadu Latvijā atzīmē Dzejas dienas, un septembris ir dzejas un radošas pašizpausmes mēnesis arī mūsu skolā. Jau tradicionāli Raiņa dzimšanas dienā, 11. septembrī, 2. mācību stundā, visi lasa grāmatu - katrs to izvēlas pēc savas patikšanas. "Dzeja dziedē" - šī gada Dzejas dienu moto. "Dzeja apstādina un atgādina - tu neesi viens, mēs tevi dzirdam un saprotam. Nāc paklausīties!" Dzejas dienu manifestā teicis dzejnieks H. E. Zēgners. Dziedē ne tikai dzeja, bet arī proza un pats rakstīšanas un lasīšanas process - par to pārliecinājāmies "Jauno autoru stacijā" 15. septembrī, kad svinību zālē 8 mūsu skolas jaunieši - Samanta Keita Štromane, Zita Raivita Kulmane (4. kl.), Elizabete Linkēvica (6.a kl.), Daniela Adriana Štromane (6.b kl.), Margarita Selīna Bogdanova, Amanda Buka, Eva Puriņa un Krišs Treikals (12. kl.) - uz brīdi ieradās ar saviem uzrakstītajiem darbiem, lai dalītos ar klausītājiem savā radošajā procesā. Lai arī, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, rakstnieku bija mazāk (acīmredzot neparastais laiks visus nav rosinājis rakstīšanai), sarunas un lasījumi bija emocionāli piepildīti. Sajutām, ka "Jauno autoru stacija" ir vieta, kur apstāties, lai būtu kopā ar autoru, apkārtējiem un sevi pašu, kad "nobrūk uzceltās sienas". Priecājamies, ka mūsu skolā ir dzejnieks ar savu dzejoļu krājumu - Krišs, kurš tieši savā 18. dzimšanas dienā bija kopā ar mums un pastāstīja, kā ir būt dzejniekam un ko nozīmē dzejas slams - šādā pasākumā viņš tika uzaicināts piedalīties 12.septembrī Kurzemes Dzejas dienu ietvaros Tukumā. 15 jauno dzejnieku grupā Krišs iekļuva 2. kārtā, tikai dažas balsis pietrūka līdz finālam. Visu septembri skolā norisinās akcija "Atdzīvini grāmatas vāku!" Darbu rezultāts būs redzams mēneša beigās veidotā izstādē.

Lai septembra radošais gars turpina ceļu oktobrī, ko vadīsim SAVAS tautasdziesmas meklējumos - mēneša beigās, atzīmējot K. Barona 185. gadskārtu, to iestādot kopējā tautasdziesmu augtuvē!




128 views

Recent Posts

See All
bottom of page